Ubuntu Linux

blog ini semua pasal Linux.
Lenkali la buat pasal windows..
hehe šŸ˜›

Ā  Tux

33 Respon to “Ubuntu Linux”


  1. 1 ikoko 12 Oktober 2005 at 10:39 am

    erm.. len kali la pakai linux..

    ;)) takut untuk tanggung risiko..

    oohh windows.. aku mencintaimu.. ding dong..

  2. 2 ejon 12 Oktober 2005 at 3:58 pm

    laa.. berani tanggung risiko la yg bleh manusia maju kehadapan

    Dare To Fail šŸ˜€

  3. 3 winter 12 Oktober 2005 at 5:48 pm

    tak kire betapa user friendlynye ubuntu nih, betapa senangnye, still kebanyakan user kat malaysia akan pakai window. pasal dari kecik dah dibesarkan dengan window. kalau takde window, tak majulah IT kat malaysia ni. 1 more thing, even kalau ubuntu dah senang, window masih lagi senang. click click click click je. orang malaysia kan suke yang senang2 je..ahahah

  4. 4 ejon 12 Oktober 2005 at 5:50 pm

    click click click je.. mmg senang..
    dan mmg senang utk hacker buat virus utk windows kerana files .exe yg executable.. hoho.. sapa buat virus kat linux mmg sesia je pasal not executable.. hehe

  5. 5 winter 12 Oktober 2005 at 6:02 pm

    pasal tu la ade antivirus.. dah tau exe jgn aa click, kalau ade user yang mengong camni cammane nak pakai ubuntu.. buntu la die nanti..ahahah

  6. 6 ejon 12 Oktober 2005 at 6:04 pm

    hahah.. kat ubuntu takde antivirus pon taper.. kalo newbie pon takyah pk penat2 nak elak antivirus.. tambah2 kalo kat network mmu.. huhuh šŸ˜€

  7. 7 winter 12 Oktober 2005 at 6:10 pm

    pakai firewall+antivirus kalau masuk network mmu. selalu update window+antivirus mesti la selamat. newbie bodo2 pun aku rase kasi ubuntu die buntu nanti.

    the fact is sume ni depend dekat user tu sendiri. tak kire betape power operating system tu, kalau user tu sendiri tak reti nak jage sure kene gak.

    and lagi satu, aku tak pakai ubuntu pasal nak kene emulate window environment kalau nak run photoshop+dreamweaver. dah ade window free, pakai je..ahahha. kalau window ni tade pirate lame dah orang pakai ubuntu.

  8. 8 ejon 12 Oktober 2005 at 6:18 pm

    aku test ubuntu kat network mmu bes plak.. newbie ubuntu kalo pakai mmg la buntu cam aku mula2 dulu.

    tp mengikut pengalaman aku dulu, time kuar win95, susah giler nak guna dan buntu nak guna pasal seblom ni guna DOS. kita kata windows senang pasal kita diasuh guna windows, oleh itu mari asuh org len dgn linux plak..

    apesal la nak photoshop+dreamweaver. pakai je GIMP+NVU, walaupon polak sket, tp bleh la pakai .. haha šŸ˜›

  9. 9 winter 12 Oktober 2005 at 6:34 pm

    pasal polak aku malas.ahahahaha.. aku dah try gimp ngan nvu.. dedua tak best. kalau tade choice aku pakai aa..

  10. 10 ejon 12 Oktober 2005 at 6:46 pm

    huhuh… mmg tak best pon.. tp lepas install codeweaver professional, aku tros bleh install dreamweaver ngan photoshop cam biasa..

  11. 11 zikri 13 Oktober 2005 at 4:19 am

    Wah aku pun nak cuber linux ni …dah siap download dala computer …tapi raser kener tunggu lah …nak beli satu lagi hardisk …format kat saner …bleh pakai win+linux … kat linux ni ader bleh pakai photoshop ker …bleh tak terang kan kenapa korunk suker guner linux daripada win …tapi aku macam mminat lak kat linux ni sebab takyh nak pkai anti-virus …sebab kat win aku setiap hari kener attack …

    Mari hidupkan linux ..

  12. 12 ejon 13 Oktober 2005 at 6:51 am

    photoshop, dreamweaver bleh pakai kat linux..
    linux ni best pasal dah bosan ngan antaramuka windows. hehe.. lagipon linux kelihatan stabil dan cam best plak.. hoho

  13. 13 G 14 Oktober 2005 at 5:51 pm

    eh ejon nie…seboleh2 nak linux dia…hehehehe….aku pun nak try pasang linux ni…ahad nie kot…tunggu cd dari member aku…so,tunggulaa ek..kalo jadi,pakai dual os

  14. 14 AMD x2 14 Oktober 2005 at 10:01 pm

    muahahahahaha mmg saks laaa bagik aku kalo install windows ngan linux skali…ekekeke sbb kang kalo dah polak ngan linux..kompem ko boot balik masuk windows jer btul tak ? huehuehuehuehue…so mmg kena asing asinglaa…lagik pun microsoft telah berjaya membuatkan kite dependant terhadap mereka.most of us can’t live without them šŸ˜› ekekekeke kalo asuh nak pakai linux pun…berapa tahun diperlukan tuk betul betul competent.most of the companies mmg tak nak tanggung kos kos camnih sebab merugikan.jika produktiviti lebih tinggi menggunakan windows sbb dah biasa …buat aper nak gatal gatal install dreamweaver dlm linux dgn steps yg tidak user friendly,hahaha kompem x nak.n one more thing.linux nih x semestinya 100% virus free beb.macam firefoxlaa… dulu mmg org suh guna nak ganti IE…tapi sbb skang dah ramai org guna..so banyaklaa bugs bugs yg direvealed .tapi x per belaja linux.x rugi.

  15. 15 G 15 Oktober 2005 at 4:41 am

    ye ke…tapi,member aku cakap,kalo pakai 2 os..kite ble pilih nak log yg mane time awal2 open tu…samaade linux,or win…hehhee…pepehal,aku kene try dulu,baru ble bagi komen…mmg kene try gak…dalam sebulan nie,aku dah format hampir 12 bijik pc…sebab,semua kene parasit…termasuk pc aku…ampeh…

  16. 16 ejon 15 Oktober 2005 at 9:30 am

    to AMD x2, sape kate linux tak user frenly, kalo tak userfrenly dah lame aku tak guna linux, besides, lagi byk features yg dari windows, install dreamweaver ngan photoshop pon user frenly gak. install cam biase je.. tak susah mane pon.. takde taip2 pon.. of kos linux not 100% free firefox..
    terdapat 40 jenis virus linux tetapi not executable & not widespreadly, pasal tu aku kate linux lebih secure. kalo nak belajar linux, tak perlu byk2 tahun nak belajar, aku pon baru 4 bulan nak try linux bebetolnyer.. tu pon dah tau pakai macam2.. most companies in US using linux because free license.. pls alert about linux technology..

    to G, kalo buat dualboot.. kita bleh pilih OS selepas on pc.. šŸ˜›

  17. 17 AMD x2 15 Oktober 2005 at 3:42 pm

    huehuehuheue rilex aa bai… mare nampak šŸ˜› be cool….hehehe gua pun guna ubuntu gak walaupun kengakadang buntu tapi live cd jeer laa…hahaha mmg x dinafikan linux skang dah tak cam dulu….bleh kate almost GUI cam windows tapi kebanyakkan normal end user yang non geek mmg tidak akan guna linux nih…sbb support nye tak banyak…nak kena carik kat forum forum..tuh yg agak leceh…banding ngan windows…kalo ader pehal banyak tanye member jer….macam epan ckp buat ape nak susah susah dah ader yg senang šŸ˜›

  18. 18 AMD x2 15 Oktober 2005 at 3:45 pm

    to G:adeihh bukan aku cakap takleh install 2 OS….juta juta lemon pun bleh…ko leh guna GRUB contohnyer…

  19. 19 ejon 15 Oktober 2005 at 10:02 pm

    bkan marah.. tp nak menyampai kebenaran šŸ˜›
    pk yg susah2 baru ada cabaran.. hehe

  20. 20 aniey 17 Oktober 2005 at 10:40 am

    YouBuntu? agagaggagaa~

  21. 21 aku 22 November 2005 at 10:18 am

    apa la sibuk2 cakap pasal linux. bukannya kau beli windows tu. tu pun pakai pirate. apa nak pening2 pasal license. nak install dreamweaver & photoshop kat linux bukannya susah sgt. sibuk sangat cakap pasal opensource, tapi bukannya kau ni coder pun. nak cakap pasal opensource, lebih membanggakan kalu diri anda tu selalu alter source dan share dengan semua orang. tapi kalu setakat pakai linux sekadar nak guna and post info basi kat blog, tak payah la sibuk-sibuk gune perkataan opensource… cakap je la yang kau gune linux sebab nak tunjuk yang kalu lain sikit drpd orang lain.

  22. 22 aku 22 November 2005 at 10:25 am

    sapa kat linux takde support? kau yg tak pandai explore mcmana nak tau.

  23. 23 aku 27 November 2005 at 3:48 pm

    sori semua, aku tak patut cakap macam ni. sori la yek..

  24. 24 baie 3 Februari 2006 at 4:49 am

    cam best jer linux ni..aku ni pendatang baru dalam dunia linux..teringin plak nak blaja…..korang leh ajar x?

  25. 26 cikguonline 13 Jun 2006 at 10:08 pm

    wa bagus ni boleh aku belajar…

  26. 27 ejon 21 Jun 2006 at 3:27 pm

    ye.. mmg tempat utk belajar šŸ˜›

  27. 28 cahyo 4 Julai 2006 at 8:44 pm

    mereka pengguna windows enggan pake linux/open source dikarenakan ketakutan yang sangat akan open source/linux dikarenakan mereka telah terbiasa dengan environment windows yg begitu nyaman, namun klo kita sadari bahwa dengan menggunakan linux kemungkinan terjadi serangan oleh virus terhadap pc bisa diminimalkan. belom lagi terhadap spyware, apakah mereka pengguna software berbayar gak takut tuh program spyware yang dipasang di aplikasi yang mereka pake…..iiiiii …ngeri deh

  28. 29 ejon 11 Julai 2006 at 5:41 pm

    yeah.. that’s right cahyo

  29. 30 DrupalMalaysia.org 9 Oktober 2006 at 9:25 pm

    Ubuntu Linux – macamana nak dapatkan pakej installation lengkap – ada sesiapa jual CDnya, kami tiada akses internet untuk download semua, jadi kalau ada jual baguslah.

    Kami juga memerlukan pakej OpenOffice.org – ada sesiapa yang mahu jual atau tahu ?

    Sedihnya Jabatan ICT Kerajaan masih pakai Windows dan Internet Explorer – sudah banyak kali kena virus, worm, dan hack pun mereka tak tahu nak pakai alternatif.

    Kami biasa installkan Firefox untuk klien. Kalau ada CD Ubuntu dan OpenOffice kami boleh pasang percuma šŸ™‚

  30. 32 tho 20 Januari 2007 at 4:37 am

    den skrang tengah buntu aaa pasal wireless network tak jalan lagi…ade aaa sminggu dok baca tips and tricks…..nasib baik tempat keje aku ade dua choice wired ngan wireless….tapi frust gak nie wireless tak jalan lagi……

    Ubuntu 6.17.10
    Newbie……….heheheh

  31. 33 NUMB3RS 25 April 2008 at 12:20 am

    ubuntu best memang best bukan dr segi grafik jerk..ape lagi yang menarik ubuntu ble la share okey.. šŸ™‚


Tinggalkan komen




Blog Stats

  • 12,845 hits